ADMINISTRAȚIE

Debirocratizare, simplificare și eficientizare prin:

  • Planificarea bugetară și strategică participativă și ecologică;
  • Descentralizarea competențelor și resurselor către administrația publică locală;
  • Simplificarea administrativă și transferul cât mai multor proceduri administrative în mediul digital/online;
  • Sistem de recrutare și carieră în funcția publică bazat pe competență, integritate și performanță;
  • Dezvoltarea competențelor digitale ale angajaților administrației publice;
  • Sistem unic de evidență a personalului bugetar pentru funcționarii publici e-bugetar;
  • Depolitizarea funcției publice și definirea pozițiilor politice în structura administrativă.

Reforma electorală:

  • Extinderea votului prin corespondență în țară;
  • Revenirea la sistemul de alegere a primarilor cu majoritatea voturilor exprimate (2 tururi);
  • Dublarea numărului de parlamentari alocați în prezent să reprezinte diaspora românească.

Digitalizare accelerată prin:

  • Aplicarea principiului “Digital first” după care administrațiile publice de la toate nivelurile vor fi obligate să-și proiecteze politicile și strategiile;
  • O nouă arhitectură digitală bazată pe identificarea electronică, interoperabilitatea, platforma unică de acces la serviciile publice online și infrastructura de tip cloud;
  • Utilizarea extinsă a semnăturii electronice în administrația publică;
  • Punct de contact unic electronic pentru cetățeni și companii prin refacerea PCUe și integrarea acestuia cu sistemul național de plăți ghiseul.ro;
  • Servicii publice electronice disponibile si accesibile transfrontalier pe baza nodului european eIDAS;
  • Migrarea serviciilor publice în cloud guvernamental;
  • Dezvoltarea de sisteme de tip Open Data care vor permite un acces structurat al sectorului privat la patrimoniul de date publice;
  • Refacerea sistemelor informatice implicate în “evenimentele de viață” ale cetățenilor și firmelor;
  • Investiții în cresterea capacității de a gestiona riscurile cibernetice.